söndag 8 juni 2014

Ugnsbakad mobil med ris...

Jag har precis stoppat min mobiltelefon i en ugnsfast form och hällt över basmatiris. Nu ska den få stå på 30-40 graders ugnsvärme över natten.
Jag tappade den nämligen i toaletten och den slutade fungera!
Väldigt, väldig dumt!
Äldste sonen bjöd på försenad födelsedagsmiddag, hela familjen var samlad och jag plockade ut mobilen från handväskan och fotograferade för fullt. När vi skulle sätta oss till bords, stoppade jag den i bakfickan, eftersom det var obekvämt att ha den där fram. Mellan huvudrätt och efterrätt behövde jag gå på toaletten. Precis när jag drog ner byxorna hörde jag ett PLOPP, och där låg den och simmade, just i kröken av toaletten.
Med det samma, fungerade den, men strax därefter tvärdog den.
Fick alltså tipset att lägga den i ris och ställa på svag ugnsvärme många timmar. Det hade fått igång blivande sonhustruns mobiltelefon efter bad i vattenpöl.
Håll tummarna för att det fungerar på min också!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar