tisdag 10 juni 2014

Lime- och chilimarinerad

...känner jag mig just nu!!
Med mexikanskt tema på mat blir det mycket av den varan.
Röd peppar, piri-piri, jalapeños, chilipeppar, Cayenne och så på det lime och citron. Det ligger nästan som ångor över hela nedervåningen.
Jag har stått i köket hela kvällen, med rinnande näsa och ögon, rethosta och så sveda i mitt sår på fingret. Men nu blir det en kopp te och så sängen. Tidigt upp för att göra det sista imorgon.

Så här långt kom jag idag;



I hallen hänger girlangerna i taket och det är uppdukat för Strawberry Margaritas och chilirostade mandlar.



 
Bordsdekorationerna blev små, men lite mexikaninspirerade i alla fall.
 
Yngsta dottern fick sina första studentpresenter redan ikväll. Storasyster hade köpt ett fint berlockarmband och pojkvännen ett par örhängen. Båda menat att bäras imorgon. Ikväll tog hon spakväll och fixade sig. Förväntningarna inför morgondagen är skyhöga!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar