torsdag 5 juni 2014

I gullregnens månad

Varje eftermiddag när jag kommit hem från jobbet, i över en veckas tid, har jag stoppat näsan i grannens vita syrenklasar. Jag har bara stått där och insupit doften och landat i nuet. Så ljuvligt, euforiskt!
Idag upptäckte jag att det snart är slut med det, för blomklasarna börjar bli bruna och vissna. Underbart är verkligen kort! Men det finns ju annat, i denna rika årstid. Nu blommar gullregnet med sina vackra, knallgula hängen. Jag såg flera stora träd på olika ställen över stan idag, när jag på förmiddagen uträttade några ärenden.

Jag var en sväng på biblioteket idag! Nu har jag laddat för sommarläsning!!
"Man tager vad man haver", blev det till middag ikväll. Hittade lite av varje i kyl, frys o skafferi och svängde ihop en Nasi Goreng. Jag har inte handlat på över en vecka, och tänkte vänta till imorgon, när jag ska handla till studentmottagningen. Meningen var att folk skulle svara senast idag om dom kommer eller inte. Väntar fortfarande på 10 personer som inte hört av sig. Men det är klart, det är 5 minuter kvar av den här dagen......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar