tisdag 3 juni 2014

Falska anklagelser....... ?


Kom att tänka på detta citat i kväll, när bägge döttrarna, vid kvällsfikat, anklagade mig för att vara glömsk!

Hrmpf......

Äldsta dottern påstod att jag frågat om hennes arbetstid i morgon, när hon svarat 10-21, lär jag ha utbrustit i ett NEEJ, så lääänge!! Tio minuter senare skulle jag frågat; -Var det 12 du började imorgon?  Det där tror jag inte ett ögonblick på!
Yngsta dottern berättade att hon ska börja jobba som hundvakt om en dryg vecka och hela juni och hela augusti. NEEJ, sa jag, hur går det då för dig att söka andra arbeten? Hon påstod att vi haft samma konversation för en vecka sen. Det tror jag inte heller ett ögonblick på!!

Ont förtal om en stackars mamma. Men jag djupandas och tänker på Dalai Lamas citat!!

Annars har jag ägnat kvällen åt att sy en liten matroshatt! Jag håller på att iordingställa en dopklänning till mitt barnbarn.  Jag gör den med stråveck och en löstagbar sjömanskrage, och så kom jag på att en liten matroshatt till vore sött. Om sen föräldrarna tycker detsamma, återstår att se.

Hälften av betygen satta idag, imorgon måste jag ta itu med resten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar