måndag 5 maj 2014

Njut människa, njut!!

Lika ljuvlig som månaden maj är, lika fylld av aktiviteter och måsten är den! Kanske nästan den mest hektiska månaden på året.
Slogs av det när jag cyklade hem från jobb och träning och passerade buskar översållade med vackra, vita, väldoftande blommor. Skulle kunna bara gå omkring och insupa naturens under.

Har sökt länge på nätet för att hitta en text av Lena Persson, som heter Sommarångest. Hörde den på Höjdarlunchen för  ett tag sedan. Helen Sjöholm läste den så bra. En kvinna som vill hinna med allt, allt och samtidigt njuta, hon är rädd för att inte njuta tillräckligt. Den var såååå bra, och så "mitt i prick" med många igenkänningsfaktorer. Tyvärr fann jag den inte ikväll, ska fortsätta leta och se om jag får tag på den och kan skriva ner den här på bloggen.

Men nu ska jag njuta av sängvärmen och hinna läsa några rader innan jag somnar och sover min allra sista natt som femtiofemåring.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar