onsdag 28 maj 2014

Dansar i neon....


...gör min dotter i kväll/natt. För nu är det hennes klass tur att ha sin studentskiva. Och temat är alltså neon! Hon skickade den här bilden via mms, för jag bad att få se hur hon såg ut.
 Det har varit förberedelser hela dagen, tjejerna i klassen samlades för gemensam lunch och sen skulle det målas kroppsfärg, nagellack, sminkas och fixas. Sen skulle det fotograferas och förfestas och så var det middag klockan 19 och så eftersläpp klockan 22. Och då kommer bl a storasyster med kompis dit. Klockan 03.00 i natt är det slut och jag har lovat hämta, så att hon kan stanna så länge som möjligt, för sista bussen hem går halvtre.

Maken är också ute och roar sig. Dock inte på någon studentskiva, men han har blivit bjuden till Stockholm på Rival och show med Fredrik Lindström och Henrik Schyffert och därefter finmiddag och övernattning på hotell. Det är jobbrelaterat och fortsätter på förmiddagen imorgon med konferens.

Själv gick jag en långpromenad med hundarna och sedan har jag suttit och planerat studentexamen. Nu har jag bestämt vad vi ska äta och dricka och hur jag ska dekorera. Satt och tittade på you tube-filmer på spanska hur man gör pompones och guirnaldas. Vilken guldgruva det är med you tube, tror det finns filmer på allt!

Jag tror bestämt att jag ska krypa isäng och försöka sova ett par timmar innan det är dags att hämta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar