fredag 30 maj 2014

Man kan inte få allt.....

En bukett liljekonvaljer sprider väldoft i köket och gör mig sällskap denna sena timme! Det har varit en ruggigt, gråmulen dag med regn i luften. Men ska man se det positivt, så förlänger det försommaren! Det blommar som allra mest just nu!
Jag har städat, tvättat och handlat. Passat barn och hundar, lagat kläder, gjort uppvaktningskort och slagit in paket. Lagat god mat och klippt till en dopklänning.
Känner mig, med andra ord, nöjd och tillfreds!
Det gör alltså inget att jag inte befinner mig i Köpenhamn. För det skulle jag egentligen gjort den här helgen. Firar 30-årsjubileum som textillärare och mina kurskamrater for till Köpenhamn igår, men eftersom jag ska på bröllop imorgon så avbokade jag min resa. Jag får lite uppdateringar via facebook, och dom verkar ha det trevligt. Men imorgon ska jag på bröllop, och det ska också bli trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar