onsdag 7 maj 2014

Ett år äldre nu igen.....

Jag blev ett år äldre igår.

Å ena sidan har tyngdlagen slagit till och många kroppsdelar pekar neråt.

Å andra sidan klär jag mig hellre varmt och bekvämt än kallt och snyggt.

Å ena sidan har jag fått ryggproblem, krympt 4 cm och blivit stelare, vilket hindrar mig att utföra allt jag vill kunna göra.

Å andra sidan äter jag vad jag vill. När jag vill. Hur jag vill och så ofta jag vill.

Å ena sidan har jag fått torra ögon, samtidigt som dom rinner oftare utan anledning.

Å andra sidan kan jag skratta åt mig själv och har mer självdistans än vad jag hade som 20-åring.

Å ena sidan har jag fått gråa hårstrån.

Å andra sidan säjer jag vad jag tycker i alla lägen och bryr mig inte om vad andra tycker om mig.



Jag är nöjd med min lott; jag lever, och vad är alternativet liksom?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar