torsdag 22 maj 2014

Man borde inte sova.....

Klockan går mot midnatt men det är svårt att gå i säng.
Äldsta dottern och jag har suttit ute på altanen med te och ostkex, levande ljus och småprat. Lilla vovven låg i mitt knä och sussade förnöjt. Kvällen är ljum och fylld av dofter och lugn. Ovanligt lugnt för att vara här, nära studentområdet.
Yngsta dottern är på studentskiva, där är det nog inte så lugnt.
Maken sover, han ska upp tidigt och jobba tre timmar och sedan hasta iväg på golftävling som vara hela dagen och avslutas med middag på kvällen.
Jag ville sitta ute och fortsätta njuta natten, men jag har en förmiddag fylld av lektioner och en eftermiddag som funktionär i längdhoppsgropen på Studenternas idrottsplats, så jag måste gå i säng och få några timmars vila.

Men först ska jag lyssna på den här;

http://youtu.be/L8Xn5EKkM2w

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar