tisdag 6 maj 2014

Födelsedag!



Åååå, vilken dag jag har haft!!
Började imorse kl 06.45 när make, två döttrar och hund tågade in i sovrummet med sång, hemgjorda smoothies, blommor och paket!
Fotot, högst upp, var ett födelsedagskort. Taget för 32 år sedan. Har tiden satt några spår eller...?
Jag fick jättefina presenter!! En av gåvorna, den av yngsta dottern, var en kräm mot celluluiter!
Hrm, jag HAR INGA CELLULUITER!! -Nej men det är förebyggande, kvittrade dottern......
Fick sen en härlig frukost med nybakat bröd, ägg och te!
 
Arbetsdagen var lite annorlunda idag, vi hade en halv temadag och jobbade med nät-trakasserier.
När jag kom hem halvfem bryggde äldsta dottern kaffe åt mig och sedan tog jag ett varmbad medan hon donade i köket. Jag tog emot telefonsamtal och massor av facebookhälsningar och så fick jag sätta mig vid dukat bord. Trerätters middag; getost-fyllda fikon och dadlar med prosciutto och ett bubblande bourgogne-vin, därefter fisksoppa med aioli, vitlöksbröd med tomatröra och en Riesling och som avslutning en lime-cheesecake och nybryggt roibos.

 
Är jag inte bortskämd så säj?!?
Skulle lätt kunna vänja mej vid detta, om det bara inte ingick att man blev ett år äldre varje gång....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar