lördag 10 maj 2014

Fredagsryck

Oj vad klockan plötsligt blev mycket! Snart halvtvå och jag har inte kommit isäng ännu.
Fick sådan energi när jag kom hem från jobbet utan huvudvärk.
För det har jag haft från onsdagkväll t om idag lunchtid, även om det var så pass bra i morse att jag inte behövde smärtstillande. Men igår var jag totalt däckad, tror att jag hade feberfrossa på kvällen också, så därför blev inget skrivet, jag la mig tidigt.
Tack och lov att jag sluppit migrän, det måste vara fruktansvärt jobbigt att återkommande få en sådan smärta.
I alla fall kanske det var därför jag plötsligt blev så energisk efter jobbet.
Jag städade hela huset, tvättade tre maskiner, rastade vovven, planerade veckomatsedel och skrev inköpslista. Sen stekte jag två oxfilébitar och blandade en fräsch sallad, hällde upp ett glas rödvin och njöt. Flickorna var hos kompisar och maken på bolagsstämma i Stockholm, så det var lilla vovven och jag hemma.
Sen fick jag ett litet ryck och grävde fram lite virkgarn och satte mig framför tv och tillverkade detta;
Ett litet tredimensionellt kort till ett brudpar, att överlämnas imorgon!

Men nu måste jag gå och lägga mig! Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar