söndag 9 mars 2014

Ullakademin omgång 2


Den här utsikten hade jag från mitt fönster i lördagsmorse när jag vaknade!
Ingen is på sjön, solen som strålade, fåglarna som kvittrade, en vind som förde med sig friska dofter från sågen tvärs över sjön. Ingen dum start på en dag som fortsatte vara bra! Vi började med ullen halvnio på morgonen och jag la mej att sova strax efter midnatt!
 
 
 
Temat för helgen var figurer. Våttovning och torrtovning. På bilderna syns mina alster. En  våttovad handdocka i form av en bäver och ett torrtovat huvud och två händer, som jag ska sy en klänning till och montera till handdocka. Vår lärare denna omgång hette Erik Torstensson.
                                                      http://www.manofwool.com/

Jag lär mig egentligen ingenting nytt, allt vad jag hittills gjort på kursen har jag kunnat sedan tidigare. Men tiden här skulle jag inte tagit mig hemma. Jag träffar trevliga, inspirerande kursdeltagare. Vi får hålla på från morgon till kväll med skapande. Vi ger och tar, delar med oss av erfarenheter och tips. Och vi har så roligt!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar