onsdag 26 mars 2014

Motsägelsefullt!

Så mycket tid man (eller kanske jag borde skriva JAG), ägnar åt planering!
Varje kväll planerar jag nästa dag och skriver en göra lista.
Varje onsdagkväll planerar jag middagsmat för den kommande veckan och skriver en inköpslista.
Helgerna planerar jag. Veckan planerar familjen tillsammans på söndagsmiddagen.
I början av varje säsong tänker jag veckovis in aktiviteter, teater- och biobesök, resor, böcker jag vill läsa, saker jag vill göra, handarbeten jag tänker göra, folk jag tänker bjuda hem osv.
Ikväll har jag suttit och pratat i telefon med min svägerska och planerat för en spahelg tillsammans.
Jag har skickat ett mail till min väninna i Levanger och planerat in ett besök längre fram.
På jobbet planerar jag ständigt för nya uppgifter med eleverna.

Ändå hade jag lovat mig själv att börja vara mer impulsiv.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar