torsdag 6 mars 2014

Helgkänsla

Nu har jag röjt i vardagsrum och kök, diskat och torkat i en dryg timme och klockan börjar närma sig midnatt. Vi har haft middagsbjudning och eftersom alla andra ska upp väldigt tidigt i morgon bitti, så erbjöd jag mig att ta hand om efterarbetet. Och tur hade jag!  För i cava-flaskan -som middagen började med- fanns en liten slatt kvar som jag nu sitter och smuttar på medan jag ska summera den här dagen!
Den började med att jag skjutsade yngsta dottern, bord, pallar och kassar med prylar till Fyrishov, där mässan för Ung Företagsamhet skulle gå av stapeln idag. Klockan 8.30 skulle dom vara på plats för att ställa iordning. Själva mässan pågick mellan 14-19.

 
Dom hade gjort iordning så fint i sin monter. Jag for dit och fotograferade och gick runt och kikade efter att jag slutat jobbet.
 
Resten av förmiddagen gick åt till att städa, laga fisksoppa och rasta hund.
 
 
Vi hade riktigt fina gäster på besök ikväll! Eric var uppklädd när han kom, tillsammans med mamma, pappa, mormor och morfar.  Jag bjöd på fisksoppa och så blev det semlor till efterrätt.

 
I morgon förmiddag beger jag mig till Årjäng för kursträff två på Ullakademin. Tåget går kl 11, så jag hinner plocka iordning och packa i morgon bitti. Jag ser verkligen fram emot det!! Det är som om helgen redan är här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar