måndag 10 mars 2014

Be happy that you´re alive!


Så började en ny arbetsvecka. Första lektionen var inställd, eftersom årskurs åtta är på prao två veckor framöver. Det är dock ca 12-15 elever som inte fått någon plats utan går kvar i skolan på ett skräddarsytt schema. Idag fick jag rycka in och vikariera eftersom kollegan är hemma och sjuk.
Blev så glad eftersom jag fick träffa barnbarnet en liten stund på förmiddagen! Sonen sms:ade att han var på Västertorg för att handla och hade jag en stund över kunde jag komma ut och hälsa. Det hade jag, turligt nog, så jag sprang ut och fick mig en pratstund och en titt på lille Eric.
Efter jobbet deltog jag i ett spinningpass. Vilken lycka när jag kom hem och döttrarna redan lagat middag, så det var bara att duscha och sätta sig att äta!
Nu ikväll har jag tovat färdigt en sak som jag inte hann bli klar med igår på kursen.
Dags att sova nu, så att jag kan vakna upp imorgon bitti och fortsätta känna glädje över att jag lever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar