onsdag 19 mars 2014

Restaurangbesök

Ikväll har jag och syster varit på restaurang Basilico och ätit middag. Det var gott och trevligt. Jag gillar lokalen, men man bör sitta en trappa upp, för därnere drar det hela tiden kallt från dörren som öppnas. Vi utnyttjade ett restaurangkort som jag fick i julklapp; "Taste", som innebär att man beställer varmrätt för två personer, men betalar bara för en. Det är ju inte så dumt. Det gäller på ett 15-tal olika restauranger i Uppsala och många fler i Stockholm. Nu blir det till att springa ut och äta ofta, för det gäller ett år från första gången det används.  Dock gäller det bara vid ett tillfälle per restaurang, men det blir spännande att prova på nya ställen.
Jag cyklade direkt från jobbet ner på stan, i värsta snöfallet och stark motvind, så jag såg ut som en liten snögubbe, och det bildades en pöl med vatten inne i restauranglokalen, innan jag fått av mig alla kläder. När jag cyklade hem hade snöfallet upphört, men man hade inte hunnit ploga, så det var lite sladdrigt att cykla.
Nu är landskapet verkligen i vinterskrud, vackert vitt på alla träd och buskar. Vädret har varit samtalsämnet nummer ett idag, jag är så trött på alla som klagar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar