onsdag 5 mars 2014

Cabaret


                                                  Oscar Pierrou Lindén var fantastisk!
Jag sitter med en kopp chai-te och försöker smälta kvällens föreställning på Uppsala stadsteater. Maken hade skaffat biljetter till Cabaret.
Kände mig rätt trött efter en lång arbetsdag, efter ett möte klockan 17 hade jag utvecklingssamtal, så jag skulle inte hinna äta någon middag utan fick cykla ner på stan direkt till föreställningen skulle börja.
Trötthet och hunger var dock som bortblåsta så fort ridån gick upp.
Vilken puls, vilket driv, så direkt! Vilken musik, vilken dans, vilken sång, vilka skådespelarprestationer, vilken scenografi och naturligtvis vilken stark berättelse!
Jag minns bara vagt filmen med Liza Minelli. Men det här gav en helt ny dimension.

Jag fick ståpäls, jag rös, jag skrattade för att mot slutet vända skrattet till gråt, när stora delar av  ensemblen  klädde av sig och gick in i en stor container som skulle föreställa en gaskammare.
Titta på klippet;

http://www.youtube.com/watch?v=jm1dk731we4

Och om du har möjlighet; Gå och se den!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar