torsdag 27 mars 2014

Humbug??

Idag har jag varit på något som kallas frekvensscanning. Min syster och jag var på en föreläsning om fenomenet i lördags och så blev vi erbjudna att prova gratis. Så i förmiddags åkte jag hem till en hälsocoach för att göra en scanning.
Det gick till så att jag under en minut fick sitta avslappnad och tyst med en metallstav i handen som var kopplad till en dator. Den där staven skulle mäta mina cellers energi och sedan skulle man kunna avläsa om jag hade några brister eller obalanser i kroppen.
Eftersom jag mår bra så hade jag en orostanke i huvudet att; tänk om hon hittar en massa obalanser, då kanske jag börjar känna efter och må dåligt....
Tack och lov blev det inte så. Jag hade toppenvärden nästan rakt över. Lite b-vitaminbrist, järn-brist, lite försämrad sköldkörtel och en långsam matsmältning, men annars var allt på topp. Blodfetter, immunförsvar , syresättning, you name it!
Detta gjorde ju att jag nästan studsade därifrån och kände mig ännu piggare!!
Baktanken med att hon nu gjorde detta gratis var att hon vill sälja ett kosttillskott som heter Fitline. ett vattenlösligt vitamin och mineralpreparat som ska tas morgon och kväll. Jag fick provsmaka. Eftersom jag för ca 3 veckor sedan börjat med Aloe Vera-dryck, så vill jag ta det under tre månader och utvärdera vad jag känner. Så jag lovade att återkomma när min kur var slut för att ev testa det här kosttillskottet. Dock fick jag höra om priset, drygt 800 kr i månaden, och nu ikväll har jag suttit och googlat och blivit riktigt skeptisk efter alla inlägg jag läst. Det var alltifrån olika typer av biverkningar till hutlösa priser i sk pyramidförsäljning.
Jag har redan bestämt att jag inte kommer att testa denna produkt.
Men själva utlåtandet efter scanningen har jag dock inget emot!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar