söndag 2 mars 2014

Sängfösare


                Ett glas konjak och några bitar choklad får avsluta den här helgen!

Idag har jag bara latat mig och farit runt och druckit kaffe och träffat folk!
Först var vi till Stockholm och Sehlstedtsgatan! Alldeles nära Värtahamnen. Dit har makens brorsson med familj precis flyttat, och idag var vi ditbjudna på ettårskalas. En lägenhet som är byggd ovanpå en gammal fabriksbyggnad från 60-talet. Utsikten över Gärdet, Kaknästornet och en stor del av Stockholm, var vidsträckt!


Han Sehlstedt, som gatan var uppkallad efter, har målat ovanstående. samtidigt som han var tulltjänsteman i Sandhamn. Det är samme man som skrivit visan "Litet bo jag sätta vill".

Så har man lärt sig något idag också!

Efter detta kaffekalas, bilade vi till Alsike och hälsade på min systerdotter med familj, som också är nyinflyttade. Ett parhus på Vrå Skogsväg. Ingen gubbe att söka på här inte!

Sedan blev det brått hem, eftersom maken skulle på Sirius cupfotboll. Döttrarna skulle städa.
Själv satt jag och surfade på nätet, varvat med att sy och brodera.

Dagen avslutas som den började. Vid tv-soffan. I morse åt vi nybakade scones med smör och marmelad till Vasaloppsstarten. Nu dricker vi konjak och äter choklad till en långfilm om ett mord på Nobelfesten. Jag vill minnas att boken var rätt ok, men filmen verkar inte nå upp till samma nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar