torsdag 1 juni 2023

Rivstart på juni månad


 Just i detta nu sitter jag med papiljotter i håret, en tom liten rullresväska och galgar fulla med olika kläder. Nästan som en ekvation som ska lösas.....

Jag finner samtidigt en befriande känsla i detta med att bara ha innehållet i en resväska att förhålla sig till. Det som finns där, det är det du har att använda. Minns så väl hur vi pratade om det på våra tidiga cykelsemestrar, att det var så skönt att man faktiskt klarar sig med så lite prylar. Det var för många år sedan (idag är det för övrigt 48 år sedan vi blev ett par). Numera är det betydligt fler prylar med även vid våra friluftsaktiviteter, men nu kom jag att avvika från ämnet....

I morgon bitti ska jag och mina döttrar flyga iväg. Fyra dagar och jag ska klara mig med 10 kg, och då väger min väska 2,3 kg. Det gäller att välja noga. 

Så månaden juni startar med full aktivitet. Maken håller som bäst på att förbereda en middagsbjudning i köket, då hans "gamla" tandsköterskor kommer på besök ikväll. Sex kvinnor, då flyr jag fältet och har bokat bord på restaurang för mig och två goda vänner. Vi har inte setts på länge, så det ska bli väldigt trevligt. Äldsta dottern kommer från Dalarna. I morgon bitti, tidigt, avgår flyget från Arlanda och vi kommer tillbaka på måndag kväll. Tisdag ska vi på kalas med bubbelprovning och invigning av en "värsting-grill" hos äldste sonen, som eftersom han var bortrest på sin födelsedag nu har bjudit in att fira sin namnsdag på självaste nationaldagen, med pompa och ståt. 

Så nu blir det ett litet uppehåll med skrivandet.  Men full aktivitet eller ej, glöm inte bort att njuta Juni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar