tisdag 30 maj 2023

Förklarar härmed sommaren invigd!


 I dag var vi till ett par olika växthus och köpte på oss lavendel, flox, frön och sommarblommor. Nu ikväll har jag fixat iordning mina sommarkrukor. Det känns lyxigt att det redan är gjort, förr om åren har jag väntat till jag gått på sommarledighet. 

På förmiddagen var jag upp till biblioteket som ligger precis bredvid min gamla arbetsplats, och det gick nästan att ta på stressen från slöjdsalarna, jag är så tacksam för att slippa den här tiden på året i skolans värld. Biblioteket lät mig dessutom få sommarlån på böckerna jag beställt, lite för tidigt, men dom var snälla.  En tredje "check-punkt" var att jag hörde tornseglarna på eftermiddagspromenaden med lilla vovven, ett riktigt sommartecken! Och i detta nu sitter jag ute på altanen med ett glas vitt vin och solen står fortfarande högt på himlen och värmer i ansiktet. 

Skulle med alla dessa "dags-aktiviteter" och endast  en dag kvar av månaden maj, vilja förklara sommaren för invigd! Det känns alldeles, alldeles underbart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar