tisdag 16 maj 2023

Magiska Maj månads mästerverk!

 

Med risk för att bli lite tjatig - pga min eufori över vårens fägring.... Men det är svårt att låta bli när det är så galet vackert i naturen! Idag har det regnat, skönt både för pollenallergiker och växtligheten. Det doftar otroligt gott ute. Jag gick först en 2 timmar lång promenad med Frasse och sen fick Majsan sin 20-minuters. Lilla vovven är nämligen inte alls särskilt road av att gå ut i regn, medan det inte alls bekommer bulldoggen. Själv hade jag regnställ och gummistövlar, men blev fuktig ändå, pga kondens, så fick byta kläder när jag kom hem.

Perfekt väder för att sen sitta och väva, och snart ska jag svida om och cykla ner på stan för ett restaurangbesök med en god vän.

Lyssnar på dagens Eko där man pratar om att andelen elever som presterar lågt har ökat markant och läs- och skrivförståelsen är sämre i de lägre åldrarna och på högstadiet har skolstressen ökat markant de senaste fyra åren. Jag andas ut, sänker axlarna och tänker att jag slipper tänka på det där nu. Tack vare det så är Maj månad ännu mer magisk för egen del!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar