fredag 12 maj 2023

Back to life, back to reality...


 Alltså, fast jag slutade jobba för nästan ett helt läsår sedan, så känns det fortfarande så ofattbart att jag, efter att ha kommit från en "semester" får fortsätta att vara bara ledig!! 

Så vad är vardag för mig numera...??

Tja, vi satte i alla fall alarm på 06.40, för att hänga på låset när gymmet öppnade kl 07:00. Sen skön frukost utomhus innan hundpromenad. Därefter tog vi itu med trädgårdsröj. Rosorna skulle klippas ned liksom annat som ölandstok och kärleksört. Vissna snödroppsblad rivas av, löv krattas bort från rabatterna, pallkragarna rensas osv. För att vi inte skulle hålla på hela dagen, ringde jag hit goda vänner och fixade iordning lite plock och bubbel på senare eftermiddagen. 

Det är underbart ljummet i luften och vi fick några mysiga timmar med prat och skratt innan gästerna cyklade hem till sig och det var dags för hundpromenad igen.

Snart ska vi fixa lite middag.

Så vad ska jag säga "back to life, back to reality" är bara att vara tacksam för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar