lördag 27 maj 2023

Måtte det inte vara covid....

Maken kommer inte upp till Insjön. Han har en envis halsinfektion med jobbig hosta som vägrar ge med sig. Häromdagen när han varit ute och träffat en patient och läkare, så hade denne direkt sagt att -Du har säkert covid! Nu blev vi lite nojjiga, både jag och maken, med tanke på att om han har det, så kanske det är det jag har och vi har umgåtts/umgås flitigt och nära med vår gravida dotter. Och graviditet och covid är ingen bra kombination. Skadan är väl redan skedd i så fall, men maken känner sig dessutom lite hängig och tyckte det var lika bra att stanna kvar hemma. Nu har jag i dotterns ögon "tjatat" om detta, så hon blivit less. Jag håller mina tummar hårt och ber en bön om att hon ska slippa smittas, covid eller något annat. För nästa helg ska vi iväg på hennes hemliga resa, en 30-årspresent från lillasyster!

Men ännu är denna helgen bara halvvägs gången. Idag har vi varit på heldagsutflykt till Nittsjö keramik, till promenad längs Siljan och kyrkstallarna vid Rättviks kyrka, för inköp av goda bullar vid anrika Fricks konditori, fika vid campingen i blåsten och så promenad ut på Långbryggan. 

Nu gör vi lördagkväll och ska laga till Club Sandwich. Jag stannar i morgon också och så får det bli tåget hem till Uppsala på måndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar