lördag 10 juni 2023

En baddare på att njuta!

Igår fick jag sjunga Den blomstertid nu kommer, när startskottet för sommalovet gick på Malmaskolans avslutning tillsammans med äldsta barnbarnen. Det kändes bra! Med tanke på att jag inte missat en skolavslutning på snart 40 år (alla egna barn och så 23 års tjänstgöring i skolan) så skulle det kännas tomt att plötsligt avstå. Nu behöver jag ju inte det, eftersom mina barnbarn säkrar tillgången på sommaravslutningar framöver!


Det fick bli en GT i solstolarna på eftermiddagen, innan grillen tändes.



 Idag packade vi iskaffe, rabarbermuffins, korv, bröd och tändstickor i ryggsäckarna och drog med hundarna till Hammarskogs friluftsområde för promenad och picknick. Det är underbart försommarväder och ljuvligt vackert i naturen, bara att ta för  sig och njuta! Skönt att få vara i tystnad några timmar innan vi nu ska passa tre glada barnbarn i några timmar. Då brukar det inte bli så tyst!

Men imorgon och ett dygn framöver blir det lyx-njutning igen, när döttrarna och jag ska bila till Grisslehamn och ta in på hotell/spa Havsbaden.

Jag tror minsann att jag är en riktig baddare på att ta för mig och njuta!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar