söndag 18 juni 2023

Idag gör jag så lite som möjligt!

I detta nu känner jag mig en liten aning seg och slö, ungefär som vädret utanför fönstret som är lite gråmulet och med regnstänk i luften.
Sitter och väntar på att en  tvättmaskin ska gå klart sitt program, och tänker tillbaka på helgen, som varit intensiv och rolig!




Som jag skrev på mitt Instagramkonto efter fredagens utflykt; Idag har jag, likt en nöjd liten kerub, låtit mig lotsats runt, totalt ovetandes om vad som skulle hända. Så blir det när man har en så kärleksfull och generös syster och svägerska som vill fira att jag inträtt i pensionsåldern!
Det blev en heldag i Stockholm med besök, guidning och lunch på Waldemarsudde, eftermiddagsdrink i Berzeli park och finmiddag på Berns Asiatiska. Supermysigt!



 Och i går var det så dags för vår lilla släktträff. Tack och lov för sommarväder att lita på, så att vi kunnat ställa iordning stolar, bord och parasoll redan i torsdags. Vi spände upp volleybollnät, fixade med cornhole och spikeball. Det gick att ha öppet och springa ute utan att varken frysa eller bli blöt (möjligen lite svett-blöt av aktiviteter i värmen). I dryga sju timmar umgicks vi med fika, lek, prat, skratt, mat, mer lek och så lite korvgrillning som avslutning. Och så fantastiskt att vi lyckades samla alla 28.

Vi hade bara två övernattande gäster, så i dag har det varit ganska lugnt med lite röjning av allt och så hundpromenad och en lunch på salladsrester! 

Nu är det dags att hänga en tvätt och sätta på en ny, för övrigt tänker jag försöka göra så lite som möjligt idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar