onsdag 28 juni 2023

Med ålderns rätt


Man måste dricka mycket när det är så här varmt!
Jag dricker mycket vatten. Jag dricker massor av iskaffe. Och de senaste dagarna har jag vid 16-snåret blandat en iskall GT och avnjutit i skuggan. Med ålderns rätt, tänker jag! 
Även om man nu gått ut med nya rön om att man helt och hållet bör avstå alkohol. Återigen; med ålderns rätt, tänker jag ignorera detta råd.


 Jag har suttit och planerat lite aktiviteter för helgen/nästa vecka, och då "ramlade" jag på en annons om sommarkonsert vid Wiks slott ikväll. Först tänkte jag ta cykeln och trampa ut, men så ringde jag till min syster och frågade om hon ville hänga med. Det ville hon, men inte med cykel! Så hon svängde förbi och hämtade upp mig vid 17-snåret och så bilade vi ut. Jag ångrar så att jag inte tog med badkläder, men jag drog upp klänningen och vadade ut till låren för lite ljuvlig svalka, innan vi satte oss vid ett bord på den nybyggda altanen och sommarköket som precis öppnat upp. Beställde en jättegod Hälleflundra och avnjöt en väl kyld chardonnay därtill. Och så var det konserten; Trio X, ett välkänt Uppsalaband som spelar lättsam jazz. 

Helt enkelt en magisk sommarkväll! Spegelblank sjö, varm luft, glada människor, bra musik, god mat och dryck-vad mer kan man begära?!

Dessutom tänker jag-med ålderns rätt- åkte jag ut precis som jag var. I en skrynklig linneklänning som jag haft hela dagen, med otvättat hår och utan smink.  Så hade jag inte gjort för 10 år sedan.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar