måndag 13 maj 2019

Sluta fred med sin kropp!


Ikväll anlände maken, brundbränd och fräsch, hem från Provence. Med sig hade han köpt tre fina, franska viner. Dom stoppades in i källarförrådet, för ikväll bjöds det sallad, nykokt sparris och en liten shot, innehållande gurkmeja, ingefära, lime, apelsin, äpple, morot och stjälkselleri.
Idag startade jag nämligen upp min detox. 


Jag handlade igår och har fyllt kylskåp och skafferi med nyttigheter. Dessutom fick jag ju en råsaftcentrifug i födelsedagspresent, och den kommer till god användning nu! Lätt och fort går det att pressa allehanda grönsaker och frukter till fräscha och nyttiga juicer.

Planerade igår kväll även att starta morgonen med en liten promenad. Ställde klockan på 6 för att hinna, men ryggen har varit bedrövlig i natt, jag har sovit dåligt pga smärtor, så jag fick nöja mig med att göra lite uppmjukande övningar bara.
Lite besviken, men jag tänkte på ett citat som Blossom Tainton, sa på det senaste avsnittet av 
Attraktionslagen 2.0
Det är väl dags nu, att sluta fred med sin kropp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar