tisdag 7 maj 2019

Lite som tjuren Ferdinand!

När jag låste upp ytterdörren och klev in i hallen i kväll, så mötte mig den ljuvligaste doft från buketten med lövkojor som maken köpt igår!


Jag gick ett varv i bostaden och njöt av mina blommor!


Hortensian....


...och den lite annorlunda rosenbuketten med eukalyptus och två kvistar.

Underbart att omge sig med blommor! Jag skulle definitivt blivit florist, om jag skulle börja om!

Men börja om, är det verkligen inte tal om. Nu avslutar vi läsåret och det är fullt upp. Kommer att ha extralektioner på nästkommande fyra tisdagar för att hjälpa stressade elever. Det innebar att jag inte var hemma förrän kl 18,30, från jobbet idag. Alltför trött för att starta upp något nytt projekt. Så då gjorde jag som Ferdinand; jag gick runt och luktade på blommorna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar