torsdag 16 maj 2019

Grönt är skönt


Jag åkte hem på lunchen och gjorde en mättande dryck på kiwi, stjälkselleri, gurka, lime och ingefära. Satt ute i trädgården och njöt en stund innan jag måste tillbaka till jobbet igen.

Njöt gjorde jag också när barnbarnen sprang emot mig på förskolan, jag hämtade idag. Hade blivit försenad på jobbet och sen var det mycket trafik, och jag kände igen den där stresskänslan, från när våra egna barn var små och man  ofta hade bråttom. Alltid lite dåligt samvete, minns jag.

Fick ett par timmar tillsammans med barnen då vi roade oss med att spela basket och vika loppor. Ni minns dom där det stod olika saker man skulle göra, när man hade sagt en siffra och en färg.


Nu har jag ägnat kvällen åt att baka rabarbermuffins med vit choklad och kardemumma, och det doftar ljuvligt i hela huset. Men nej, jag avbryter inte min detox, jag förbereder bara fredagsfikat på jobbet imorgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar