onsdag 22 maj 2019

Galet många galor

Är det inte extremt många galor nu för tiden?!
Det är Guldbaggegalan, Kristallen, Fotbollsgalan, Grammis, Blåljusgalan, QX-galan, Elle-galan, Hjältar-galan, Mamma-galan, Idrotts-galan, Företags-galan m fl.
Jag skulle kunna räkna upp många fler! Och jag tänker i mitt stilla sinne, börjar det inte gå lite till överdrift? Har vi verkligen ett sådant behov av att hylla insatser på alla plan i samhället? Av att stå i rampljuset?

Det kan ju också bli så knasigt, som den gala jag läste om i UNT i morse. En mjölk- och köttbonde som blivit nominerad till "Tillväxt-galan", där man ville uppmärksamma närings- och föreningslivet. Hon tackade dock nej till att komma på galan, eftersom kommunen skulle servera utländskt kött till middagen.  Snacka om dubbla budskap!

På arbetsplatsmötet i eftermiddags, avslutade vår rektor med att prata om sommarfesten. Hon uppmanade oss att gå in och nominera kollegor till olika kategorier. Så skulle vår sommarfest bli som en "Oscars-gala".

Blir man inte galet trött nu?
Faktiskt så pass att jag tänker gå i säng. Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar