onsdag 8 maj 2019

Onsdags-GT, nymåne och blommande hägg!

Man kan alltid välja.....

I natt sov jag uruselt p g a min värkande rygg och knä. Jag spillde ut mjölken på bordet när jag skulle hälla i tekoppen. Jag fick bråka med en elev om mobiltelefonen. Min lunch blev försenad och riset i matlådan var stenhårt. Vi hade vår månatliga AW på 7 Flaskor. Drinkmenyn var inte riktigt i min smak och den vikarierande bartendern spelade enformig Hip-Hop-musik hela kvällen.

Men Onsdags GT:n var lika god som vanligt. Sällskapet var tipp-topp. Skymningen kom sent. På bussen hem såg jag nymånens skära lysa starkt och vid busshållplatsen blommade en stor, vacker Hägg.

Jag väljer att tänka på det jag nämnde sist, när jag nu kryper till sängs och tackar för den här dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar