fredag 30 november 2018

Häret

Jag sitter och suktar över telefonen för att få en glimt från äldsta dotterns kväll. Ikväll återvänder nämligen pojkvännen, som tjänstgjort som soldat i Mali i tre månader.
Ville vara en liten osynling som får se dotterns och vovvens första möte med pojkvännen/hussen, efter den långa frånvaron.
Men vad är jag mer än en mamma/svärmor som inte ens ska lägga sig i!!
Fick bara en "flashback" från när jag bodde i Östersund och maken tjänstgjorde i Umeå och vi möttes och skildes åt på järnvägsstationen. Alltså det var drygt 40 år sedan......
Samtidigt måste jag ju erkänna att det är sunt att hon INTE filmar och lägger ut på Snapchat eller Instastory, utan att hon faktiskt bara "är i nuet" och upplever "häret"!!

Mitt egna "här" denna kväll, har varit umgänge med familjen och god mat.
Nu planerar vi för morgondagen och är nöjda med dagen som gått!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar