torsdag 8 november 2018

Dygnet har fortfarande 24 timmar

Jag förundras över hur fort veckorna går. Det känns som alldeles nyss jag hade min lediga torsdag, men det har gått en hel vecka. Morgon och kväll, morgon och kväll. Jag känner mig lite som en hamster som springer runt i sitt hjul. Och tiden rinner mellan mina fingrar....


Efter sista lektionerna idag, hade jag beställda varor att plocka upp, några mejl att skriva och en förälder att ringa, så jag kom ifrån jobbet ganska sent. Åkte direkt för att slänga skräp på miljöstationen och sedan veckohandla. Innan alla varor var inplockade hemma och maten lagad så slog klockan 20.30.
Maken var på möte så jag hade middagsbordet för mig själv.
Tänker att jag borde ha så mycket tid över eftersom det bara är vi två hemma, Jag har inga dagistider att passa eller barn att ta hand om och planera för. Men det verkar inte spela någon roll.

Kanske är det novembermörkret som påverkar mig till att bli lite nedstämd. Det där mörkret som gör att dagarna känns ännu kortare, vilket ju visserligen stämmer att dom blir, men samtidigt har dygnet fortfarande 24 timmar......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar