tisdag 6 november 2018

Vad vore vi utan varandra?

Dagen har varit riktigt "trött-grå" idag men jag har ändå fått en stor dos av god energi ifrån möten mellan människor!
Alla lektioner har varit så bra, eleverna har varit positiva och gett mycket av sig själva. Jag fick ett leende av en elev som alltid annars varit så allvarlig och trulig. Jag fick springa ut till en elev som satt på en bänk i skogsbrynet bakom skolan och "skrek ut sin ångest" och efter ett längre samtal (ganska ensidigt till en början) så fick jag svar och ögonkontakt som kändes lugn och tacksam. Jag fick en spontan kram av en elev som varit sjuk och inte sett mig på ett par veckor. Jag hade ett givande samtal med en gammal elev som jag mötte på väg till skolan.

Och så det allra bästa mötet av alla idag! Jag skulle få hämta yngsta barnbarnet på förskolan och vara barnvakt några timmar. Vi har inte setts på ett tag, så jag tänkte att han skulle vara lite blyg, men när han fick syn på mig sprang han med armarna utsträckta och kastade sig om min hals och höll hårt och länge kvar greppet med ansiktet inborrat i mitt bröst. Min kärlek svämmade över!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar