onsdag 21 november 2018

Kilt-snack

En av mina elever håller på att sy en kilt. Vi hittade ett gammalt rutigt tyg i blandmaterial bland gömmorna och har måttat ut, sytt veck och pressat. Förra lektionen sa han att han måste ha en väska också, så i går var jag tvungen att gå ut och kika på hur en dylik väska ser ut.
Och vilka bilder jag fann! Kilt är riktigt, riktigt snyggt! Och sexigt! Kolla här:


Bilderna jag visade eleven var dock betydligt mer propra och traditionsenliga......
Idag hann han bara med att sprätta upp de nersydda och pressade veckan, men nästa vecka ska han få göra spännremmar i skinn och börja på väskan.

Nu ikväll var jag med några kollegor på AW på 7 flaskor och fick mer kunskap, från en kollega som är gift och har barn med en skotte. Väskan har man eftersom själva kilten inte har några fickor. Ibland är den påkostat utsmyckad med silverspännen.  I knästrumpan ska man ha en liten kniv instucken. Till en "riktig" kilt går det åt 7 m tyg. Men huruvida man har kalsonger eller inte under, kunde hon inte svara på.
Enligt nedanstående bild så är svaret givet.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar