måndag 5 november 2018

Väst var bäst - i helgen som gick!

Så är höstlovet passerat och nu är det mörkt utanför klassrumsfönstren innan sista lektionen är slut. Jag vet ju att det är så, men det känns alltid lika tungt. Precis som jag vet att det känns lika fantastiskt när man skönjer det första ljuset innan sista lektionen är slut, frampå vårvintern.
Kontrasterna i tillvaron - träna på att känna tacksamhet för allt!
Vet inte om min kropp känner tacksamhet, eftersom jag just idag, istället för att åka och träna, åkte hem och satte mig vid köksbordet med en kopp kaffe och en kexchoklad och skrev kort till mina döttrar.
Vi har nämligen haft en riktigt mysig helg tillsammans med dom, och jag tyckte dom skulle få varsitt tack-kort.
Göteborg visade sig från sin allra bästa sida med sol och plusgrader, så det blev sköna långpromenader, både i Eriksberg och i Delsjöområdet, med fika utomhus.







På lördagkvällen var vi på Pernilla Wahlgrens show "Kort, glad och tacksam",
en riktig energi-injektion. 
Efteråt gick vi på restaurang Piga och åt middag.
Vi passade också på att fira maken som fyllde år. Och även om han själv sa att han tycker att han fyllt tillräckligt med år, och att det inte är något att fira, så tror jag att han blev glad över lite extra uppmärksamhet och trevligt umgänge. Och presenten som han ska få i form av aktiviteter nästa helg!

Men innan dess en arbetsvecka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar