onsdag 7 november 2018

Så är det!


Jag har stått och stirrat mot himlavalvet för att få en glimt av nymånen, som skulle dyka upp på himlavalvet vid 17-tiden idag. Dock har molnen legat tunga som en stor, trött mössa och skymt himlen hela dagen, och fortsätter så ikväll, så mina viskningar om nya intentioner fick ske rakt ut i mörkret. Kanske fungerar min nymåne-ritual oavsett, bara jag har tilltro till mig själv och mitt tredje öga.

Det tredje ögat, eller det sjätte chakrat, sitter i pannan, mitt emellan ögonbrynen. Det är centrum för självtillit. 

Jag har fokus på min önskan! 

Och genom poden Attraktionslagen 2.0 med Lili Öst och Vivi Linde har jag fått kunskap om de åtta stegen till ett positivt fokus. Nämligen;

1. Ta ansvar för vem du väljer att vara, i varje given stund.
2. Ta kommando över dina tankar och därmed dina känslor.
3. Registrera positiva saker runt dig dagligen, stora som små.
4. Jobba aktivt med tacksamhet och uppskattning.
5. Bli en medveten glädjespridare.
6. Gör dig medveten om vad som gör dig glad.
7. Le mot främlingar.
8. Gör ett aktivt val varje kväll.

Jag är en orädd resenär som djärvt vandrar på min levnads-stig, Så är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar