torsdag 3 mars 2016

Torsdag med guldkant!

Vädermässigt har det inte varit så mycket guld, desto mer gråskala med tunga moln hela dagen.
Men vilken dag jag haft!
Ställde klockan tidigt och åkte till badhuset för att simma. Det är så skönt att simma på morgonen när det är nersläckt och tyst i simhallen. Eftersom jag hade gott om tid hann jag både bada bubbelpool och sitta i bastun innan jag åkte till jobbet.
Hade bara 3 1/2 lektion med supertrevliga elever. Den där halva lektionen berodde på att sista klassen skulle på teater så vi måste sluta tidigare.
Då åkte jag hem och tog ut lilla vovven på en kissrunda, och gissa om jag blev glad när jag fick se att snödropparna tittade fram i rabatten!! Så lagade jag till en ostomelett med sallad och bryggde en kopp kaffe.
Kl 13 hade jag tid hos Hanna, hon som gör mina naglar så fint och som är så trevlig att prata med, den 1 1/2 timme det tar att få dom fixade. Idag valde jag French ombre med matt lack.


Direkt därefter så hade jag bokat massage-tid hos Li, min duktiga massör från Kina!  På hemvägen stannade jag till hos min trevliga optiker för att köpa Omega 3-kapslar, som gör underverk för torra ögon. Frågade om dom fått in några nya blå glasögonbågar, och tänk att hon plockade fram ett par som jag blev så förtjust i att jag nu bokat tid för synundersökning! Ser bra med mina gamla glasögon, men dom börjar bli så avskavda och fula efter 6 år, så nu unnar jag mig dessa!! Ibland bara känner man att det blir rätt, och då gäller det att slå till utan att tveka!

Och nu är jag bara hemma och vänder för jag ska strax cykla ner till La Parilla, en relativt nyöppnad restaurang som jag hört så mycket gott om. Min syster och jag ska träffas och äta middag.

Snacka om guldkantad torsdag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar