onsdag 30 mars 2016

Meditation for Creativity



Jag måtte haft ett överskott på energi, för i morse vaknade jag klockan 5 och kände mig pigg och utvilad. Tyckte dock inte att jag kunde gå upp, utan jag låg istället och skrollade runt på nätet. Blev nyfiken på vem Louise Hay var, hon som skrivit affirmationen jag la upp på bloggen igår. Det visade sig vara en författare och föreläsare från Kalifornien, född 1926,  som bl a skriver självhjälpsböcker och på 80-talet jobbade hon aktivt för att hjälpa HIV-smittade. På You tube, finns hur många filmer som helst med affirmationer för det mesta här i livet. Jag kikade runt på några stycken och blev tillslut ganska "mätt". Beställde ändå en kalender med en affirmation per dag för 2016, i små doser tycker jag det är intressant.  Delar också med mig av en liten kort film, som jag tyckte hade en del att förmedla!
Vid 7 steg jag ändå upp, och nu har jag i princip varit igång i 15 timmar i sträck med massor av olika aktiviteter.
T ex letade jag fram en gammal screen-ram på vilken ett gammalt fotoemulsion-tryck sitter kvar. Fick en idé till födelsedagspresenter så jag satte igång att trycka och sy förkläden och grytlappar. Jag är lite extra stolt över detta tryck, fiskarna ritade jag under en sommarvecka i Danmark när pojkarna var små, så det är nästan som ett litet semesterminne.

Avslutar kvällen med te och pratstund med dottern som håller på att packa resväskan inför sin New York resa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar