måndag 21 mars 2016

Stilla veckan

Som inte verkar bli så stillsam!
På jobbet är det massor som ska hinnas med innan eleverna och vi lärare går på påskledighet. Det ska skrivas F-varningar och hållas betygskonferens, min lärarkandidat går sista veckan och ska ha sitt omdöme, jag har högvis med elevarbeten som ska bedömas och lämnas ut.
På onsdag kommer äldsta dottern hem och innan dess vill jag hinna städa och veckohandla. Planerade maten för veckan och påskhelgen idag. Har bjudit båda mina bröder med familjer på långfredagslunch och ska hinna baka och förbereda för den på torsdag. Måste också försöka beta av tvätten, som blivit liggande. Den nya tvättmaskinen är installerad, men kran-anslutningen var glapp, så vi väntar på en rörmokare som ska komma och byta kran, och innan dess kan jag inte ställa iordning i tvättstugan, där det är halvt kaotiskt.
Sen vill jag hinna till trädgården och skaffa lite tåliga blommor att göra krukplanteringar utomhus. Och det behöver vara frost-tåliga växter, för nu ikväll ligger ett lätt snö-täcke kvar.
Men det är väl som det brukar; om jag bara tar en sak i taget, så ordnar sig allt utan att jag behöver stressa upp mig.
Och det första som står på "göra-listan" i detta nu är faktiskt att krypa i säng.
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar