torsdag 17 mars 2016

Balans och obalans

Så har dottern och jag varit på yin-yoga. Det är så otroligt skönt! Man blir mjuk och avslappnad i kropp och själ. Kommer i balans!
En som inte var i balans ikväll var äldste sonen. Han pratade i telefon med maken när vi åkte hemifrån till yogan, och vid 22-tiden ringde han och pratade med mig. Ångest är ett starkt ord, men han var nästan i ett tillstånd av ångest och obalans! Han har tackat ja till ett nytt jobb och nu tycker han att han svikit sitt gamla arbete där han varit i 6 år, att han inte "lagt alla kort på bordet" från början, och imorgon ska han berätta sitt beslut, och sedan har han en veckas semester.  
Jag kunde bara lyssna och önska honom lycka till. Att det var meningen att detta skulle ske just nu, och hoppas att han får sova i natt. Så kan du fira i morgon kväll, sa jag. Tja, om jag inte ligger i fosterställning och gråter, svarade han!

Jag har mindre problem att grunna på. Har precis färdigställt desserten och menyerna inför morgondagens födelsedagsbjudning. 
Efter arbetsdagen packar jag bilen och drar till Södermanland.  Fredagkväll hos min kusin i Sannerby och resten av helgen blir det återträff med broderikursen från Västberga folkhögskola i Malmköping.


Återkommer söndagkväll!
Trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar