torsdag 10 mars 2016

Låt inte dina dagar växa på träd....

...men se till att du har många, långa grenar att sträcka mot himmelen!

Den där meningen fastnade i mitt huvud efter kvällens yin-yoga. Det var en ny yoga-ledare och det var lite tuffare mot ryggen än vad det brukar vara. Jag har fått röra mig sakta och varligt nu efteråt.
Men det passar mig bra. Jag ska bara dricka upp mitt te och sedan krypa i säng och sova. Måste ladda med sömn, för i morgon bitti kommer barnbarnen och ska stanna till på söndag.
Föräldrarna ska åka på weekend-resa till Prag, en julklapp från sonen till sonhustrun. Dom kan verkligen behöva resa iväg, bara dom två. Det var över två år sedan och dessutom har nog de här åren varit ganska tuffa. Med nytt jobb för sonen, ny lägenhet, renovering och flytt, två små barn på kort tid, foglossningar och en massa annat smått och gott i sjukdomsväg på sista tiden.
Maken och jag hade mina föräldrar som ställde upp då och då, så vi fick åka iväg bara vi två, och det var så värdefullt. Man behöver få vara man och kvinna för varandra och inte bara mamma och pappa.

Datorn kommer att få vila avstängd till på söndag. Prioriterar barnbarnsumgänge över helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar