fredag 25 mars 2016

En långfredag som kändes kort!

Nu ligger jag här i min sköna säng igen. Var det inte alldeles nyss som jag steg upp ur den?
Dagen har varit intensiv och gått snabbt! Underbart är kort, säger ju visan, så det är väl ett bevis för att det varit roligt!!
Förmiddagen ägnade jag åt att förbereda lunchen, Klockan två kom 18 lunchgäster och det var full rulle och hög volym till sena eftermiddagen.
Kvar i huset blev sex personer, vi hjälptes åt att röja undan och jag tog en promenad till Ica för att köpa färsk dill så att jag kunde göra i ordning påskaftonssillen!
Maken, döttrarna och  pojkvän har ställt klockan på 6.30 imorgon bitti. Dom drar iväg till Kungsberget för att åka skidor över dagen. Jag, som lagt slalomskidorna på hyllan, tänker sova ut och sen ta dagen som den kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar