söndag 6 mars 2016

Ja jag vill leva jag vill dö på jorden!



Det har varit/är, melodifestival i Sverige. Alla dessa deltävlingar, all denna uppståndelse. Jag blir less. Såg den första deltävlingen, sedan har jag inte haft varken tid eller lust!
Dock hörde jag talas om ett mellanaktsnummer, som givit mycket upprörda känslor runt om i landet.
Egentligen är det bedrövligt att tala om "upprörda känslor" i detta sammanhang!! Det finns verkligen händelser runt om i världen som borde ge så mycket upprörda känslor. Ett sketet mellanaktsnummer i en musiktävling borde inte ge dessa reaktioner.
Ikväll beslöt jag mig för att själv bilda mig en uppfattning, så jag sökte upp ovanstående filmklipp på nätet.
Och som jag blev berörd. Det var så otroligt fint! Hur kan man tycka att detta är anstötligt och fult??

Tänk om vi människor kunde förlika oss med varandras olika kulturer och religioner, språk och alla andra olikheter.

Tänker bara på min helg. Har umgåtts med en kurd, en serb, en halvnorsk, en est och några svenskar. Jag har ätit persiskt, spanskt och grekiskt. Jag har kört en japansk bil och druckit italienskt vin.

Mångfald berikar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar