tisdag 22 mars 2016

Ikväll är jag en struts

Det blev ingen stilla vecka ute i världen heller!
Terrorattentat i Bryssel idag, på flygplatsen och på en tunnelbanestation, 34 döda och flera hundra skadade. IS har tagit på sig attentatet. Fick höra det strax före lunch idag och jag beklagade mig för arbetskamraterna; -"Det måste få ett slut, det är för mycket nu"! Varpå flera av dom bistert säger; -"Det här är bara början"!
Jag känner mig olustig, det kryper "under skinnet" på mig. Det grymma våldet. Att människor går ut som självmordsbombare, i religionens namn. Det går inte att förstå! Det går VERKLIGEN INTE  ATT FÖRSTÅ!!!
Sådana här dagar vill jag vara en struts! Sådana här dagar vill jag bara komma hem till min trygga radhustillvaro. Laga middag, äta med familjen, sätta på en tvättmaskin och titta på en oförarglig dansk tv-serie "Badhotellet". Låtsas att allt är snällt och enkelt i livet och i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar