måndag 27 juli 2015

Ljuvliga juli

 
Det är ändå högsommar!
 Ljuvliga juli!!
Jag struntar i att vädret varit blåsigt, regnigt och med låga temperaturer under denna sommarmånad. Det är ändå högsommar!!  Kan det bli bättre än så här?? Upptäckte t ex idag, när jag gick på promenad med Majsan, att tistlarna i Hågadalen, vuxit sig lika höga som mig!!
Döttrarna skickade odrägliga "snaps" på strand- och pool-liv. Grekisk sallad och chicken souvlaki. Temperaturer som visar 30 +.
 
Själv ägnade jag dagen åt att städa och återställa huset i sitt ursprungliga skick. Dvs innan "familjen" flyttade in. Nu har jag återfått mitt "hantverksrum", och det känns underbart!!
 
 
Så underbart, att vi skålade med en flaska bubbel ikväll!
 
Ute har regnet börjat falla. Vi hann grilla och avnjuta vår lammfilé, men inomhus, med grönsallad och smörstekkta kantareller, som maken varit och plockat idag på eftermiddagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar