söndag 19 juli 2015

Ensam hemma

Är jag lite konstig?
Jag menar, som idag, jag njöt verkligen av att vara ensam hemma i huset och ägna dagen åt att städa, tvätta, mangla, stryka, planera middag, handla och sedan laga mat!!
Är det normalt?
Sonen skulle jobba och sonhustru och barnbarn skulle vara hos mormor och syster hela dagen. Yngsta dottern sov över i Stockholm (hon berättade det via sms i natt kl 04.47, jag svarade direkt och hon skrev med stora bokstäver SOV MAMMA!!!.......)och kom först på eftermiddagen och maken drog iväg till golfbanan på förmiddagen.
Så hemma var jag och lilla vovven. Och vovven ville bara ligga och sova i sin korg. Det var så skönt att vara ensam hemma i ett tyst hus, det kändes så längesen!

Men sedan var jag ju lika glad och nöjd på kvällen, när huset fylldes av folk igen. Vi hade bjudit hem äldste son med fru och hund och så familjen och dottern till en söndagsmiddag. Så liv och rörelse blev det.

Och mer liv och rörelse blir det! Om allt går bra ska jag bli farmor för tredje gången gillt i december! Imorgon ska äldste son och hustru på ultraljud. Familjen utökas!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar