tisdag 28 juli 2015

Det kliar i fingrarna!

 
Välkommen in i mitt skapande-rum!!
 
 
Jag har ett litet bord där jag kan sitta och skissa eller titta i mönsterböcker och tidningar.
 
 
Jag har ett större skrivbord där jag turas om med mina båda symaskiner. Bakom det bordet står min vävstol.

 
Och så spinnrocken, kardmaskinen och mitt broderigarnsbord framför bokhyllan som täcker väggen. I den finns stick- och virkgarn, allehanda mönster och tidningar, vadd av olika slag, ull, vävgarner, knyppeldynan, hatt-stocken, matt-trasor, muddväv, bandvävstillbehör, garnvindan och nystmaskinen, lappteknikstygerna, mönsterpapper, vadmals-bitar, scrapbookingmaterial, band och spetsar, sybehör mm. mm. För en del kanske det ser ut som ett skräpförråd eller ett kaos. Men för mig är det en stor del av min livsnerv och det finns faktiskt en organisation i alltihop!


I andra halvan av rummet står en säng, sängbord, tv och fåtölj. Lilla vovven höll mig sällskap i förmiddags.

Sedan januari har jag inte kunnat använda mitt rum, eftersom det är här son med familj huserat t om i söndagskväll. Därför var det en sådan lycka att få röja ur och återställa igår. T om så att jag njöt av att få ta itu med min "lag-hög" idag! Det saknades hängare i några handdukar, jeans som behövde lappas på knäna och en blus som spruckit i sömmen. Just det var väl inte så kreativt, men jag fick sitta och jobba i mitt rum och det var underbart!
Nu har jag skrivit en lång lista på olika projekt som ska färdigställas.
Allt för att bota klådan i fingrarna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar