tisdag 11 april 2023

Varning för höga flöden......


 Pånyttfödd kände jag mig nästan när jag idag tog långa promenader med lilla vovven.

Det var kvitter och sång från varje träd och buske. Gruset, som inte sopats bort från trottoarerna, knastrade under mina vinterkängor. Vinden förde med sig fjolårslöv som prasslade och dansade. Snöhögarna som sakta men säkert smälter, förde med sig porlande rännilar av vatten. Och Hågaån har svällt ut över alla brädder. 

Risk för höga flöden, brukar dom varna på väderrapporterna.

Jag skulle säga att det är varning för höga flöden av livslust i min kropp. Det liksom spritter, och jag går omkring med ett leende på läpparna. Detta leende fortplantar sig och människor jag möter ler tillbaka. Så varningen är väl kanske lite obefogad, förutom att jag får energi! Så pass att jag idag bjöd 28 personer på sommarfest, samtidigt som jag planerar en annan sammankomst med bubbel och chark en varm eftermiddag framöver. Och jag började städa köksskåpen. 

Hoppas att det inte blir bakslag, så att jag plötsligt faller utmattad ner.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar